ERZURUM’DA HİZMET VERİYORLAR
Erzurum’da hizmet vermeye başlayan İnsan Psikolojik Danışmanlık NLP ve Hipnoz Eğitim Merkezi, okul ve sınavlarla ilgili olarak kaygı problemi bulunan öğrencilerin akınına uğruyor. Eğitim Merkezi’nde görevli Hipnoz ve Biyoenerji Uzmanı Gülay Tarakçı, eğitimde hipnozun kullanım alanının oldukça geniş olduğunu belirterek, söz konusu yöntemin, okul ve sınav başarısını artırmaya pozitif katkılar sunduğunu söyledi.
//SINAVA POZİTİF YAKLAŞIM
Hipnoz ve hipnoterapinin, okul korkusu olan ilköğretim öğrencisinden, ÖSS sınavına hazırlanan öğrenciye kadar eğitimde pek çok noktada kullanıldığını anlatan Tarakçı, “Sınav stresi ve sınav heyecanında, öğrencinin ders çalışmak istediği halde çalışamadığı durumlarda, kosantrasyon ve dikkati artırmada, motivasyon ve disiplinli çalışma ve benzer bir çok konuda hipnoz, olabildiğince başarılı sonuçlar vermektedir.” dedi.
//SINAVLAR, ÖĞRENCİNİN ÜZERİNDE YOĞUN BASKI OLUŞTURUYOR…
Gülay Tarakçı, ÖSS, OKS, KPSS gibi sınavların, şu anki eğitim sisteminin neticesi olarak öğrenciler üstünde büyük bir baskı oluşturduğunu ve bu baskının da, bazı öğrencilerin aşırı strese girmesine, başarı düzeylerinin azalmasına yol açtığına dikkati çekti. NLP ve EFT Uzmanı Tarakçı, öğrencilerin sınav öncesinde ve sınav anında korku, kaygı ve stres nedeniyle, var olan bilgi ve beceri düzeylerinin çok altında bir performans gösterebildiklerini vurgulayarak, Öğrenmede kaygının seviyesi çok önemlidir. Ders çalışma ve öğrenmede az endişeli olmak veya çok endişeli olmak öğrenmeyi negatif etkilerken; belirli miktarda kaygının varlığı öğrenmeyi pozitif yönde etkiler. Olması gereken düzeyde kaygı istenen bir durumdur. Öğrencilerin daha başarılı olabilmeleri için ders çalışmalarının yanı sıra sınav stresi, motive olma ve motivasyonu sürdürme, düzenli ve sistemli çalışma alışkanlığını kazanma, bellek kapasitesi doğrultusunda öğrenme ve öğrendiklerini zihninde saklama, konsantre olabilme, özgüvenini güçlendirme, ve öğrenme hakkında negatif şartlanmaları ortadan kaldırma gibi sorunlarının da çözümlenmesi gerekir.” diye konuştu.
//HİPNOZ TERAPİSİ
Sınav ve okul başarısının artırılmasına yönelik olarak uygulanan hipnoz ve hipnoterapi ile birtakım pozitif değişme ve iyileşmeler oluştuğunu ifade eden Tarakçı, bunların başında, kaygı ve stresin kontrol altına alınması, konsantrasyonu sağlama ve dikkati yoğunlaştırmanın geldiğini kaydetti.
//MOTİVASYON
Hipnoz uygulanan kaygılı öğrencinin, zaman sonra motivasyon sağlama, öğrenmeye engelleyen negatif yargıların ortadan kaldırılması ve belleğin güçlendirilmesi gibi kazanımlar elde edeceğini aktaran Tarakçı, diğer etkileşimleri ise, şöyle sıraladı: “Öğrencilerimiz, hipnoz uygulamasının ardından sınav anında oluşabilecek kaygıyı kontrol altında tutma, sınav öncesi verimli ders çalışma yollarını aktif biçimde kullanma, özgüvenin artırılması ve sınavda vakti verimli kullanma gibi faydaları da elde edebiliyorlar. Bu çalışmada hedeflediğimiz nokta, öğrencilerin kendi kapasiteleri doğrultusunda yapabileceklerinin en iyisini ortaya koyabilmeleri ve sadece sınav için değil, bütün hayatları boyunca yararlanabilecekleri bazı bilgi ve becerileri kazanabilmeleridir. Bu nedenle Erzurum’da henüz faaliyete başlamış olmamıza rağmen, öğrencilerin büyük ilgisiyle karşılaşıyoruz. Bu bağlamda 27 Ekim’de Atatürk Üniversitesi’nde bir çalışmamız olacak. Matematik Bölümü öğrencilerine, alanında uzman terapistler tarafından bir eğitim semineri vereceğiz.”