//SEZEN’İN ARAŞTIRMASI
Erzurum'da alışveriş merkezlerinde belirli saatler arasında anket çalışması yaptıklarını kaydeden Yard. Doç. Dr. Sezen, "Büyük marketlerin kent içerisinde çoğalmasıyla beraber vatandaşın tüketim kültürü de arttı. Ancak bir çok vatandaş tüketimi artırmak amacıyla özel olarak hazırlanan alışveriş merkezlerinde gezinirken ortamın büyüsüne kapılarak, ihtiyacından fazla alışveriş yapıyor. 350 kişi üzerinde yapılan ankete katılanlardan sadece yüzde 26'sının planlı bir alışveriş yaptıkları ortaya çıktı" dedi.
//MARKETLER İLGİ ODAĞI
Alışveriş merkezlerine uğrama sıklığının da tesbit edildiği ankette, halkın yüzde 32'sinin marketlere haftada bir kez gittiğini kaydeden Yard. Doç. Dr. Sezen, "Halkın yüzde 22'si markete her gelişte ortalama 30 ile 40 milyon lira arasında harcama yaptığını söylerken, markete her gün uğrayanların oranı ise yüzde 4'de kaldı. Ayrıca ankete katılanların yüzde 75'i alışveriş merkezlerine gelmenin kendileri için değişiklik olduğunu düşünüyor. Planında olmayan bir çok ürünü satın alanların oranı yüzde 78 olurken, bütçesine göre alışveriş yapanların oranı ise yüzde 32" diye konuştu.