BAKMAK VE GÖRMEK
Günlük yaşam içerisinde hızla okunan, dinlenen, bakılan mesajların gerçekte geniş kitleleri tüketime yönlendiren tasarlanmış, ekonomik değere sahip unsurlar olduğunu belirten Derya Tellan, reklamcılığın, global ekonominin en önemli aktörlerinden, ulusal, uluslararası, çok uluslu ve ulus ötesi şirketlerin var olma ve rakipleri karşısında fark oluşturma çabalarının bir uzantısı olarak anlam kazandığını söyledi.
REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER
Tellan, halkla ilişkiler alanın, günümüz iletişim dünyası açısından çıkardığı yeni koşullarla birlikte, gerek özel şirket sektörlerinde, gerek kamu kuruluşlarında, gerekse sivil toplum kuruluşları açısından yaşamsal bir öneme sahip olduğuna dikkat çekti. Halkla ilişkiler literatürüne katkı sağlamak için böyle bir çalışma gerçekleştirdiğini anlatan Tellan, “Bu çalışmamda, günümüzde halkla ilişkiler etkinliklerinin değişken doğasının, çağımızın ve ekonomik ilişkilerin iç dünyasına verilmeye çalışılan hizmete paralel olarak değişkenlik gösterdiğine vurgu yaptım” dedi.
TEORİK BİRİKİMİ SORULAMA ANLAYIŞI
Halkla ilişkiler alanındaki teorik birikimi yeniden sorgulayarak uygulamaların değişken doğasını örneklerle tartıştığını ifade eden Tellan, halkla ilişkiler alanında gerçekleşen geleneksel uygulamalardan, internet ve web günlükleri hizmetlerine değin, geniş bir yelpazeyi kuramsal tartışmalarla sorguladığını sözlerine ekledi.