Erzurum’da günde binlerce hastaya sağlık hizmetinin verildiği Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde, hasta haklarına da büyük özen gösteriliyor.
Kuruluşundan bu yana aktif halde bulunan Hasta Hakları Birimi, vatandaşların hemen her konudaki şikayetlerine kulak verirken, sorunlar ise, anında çözüme kavuşturuluyor.
//HASTA HAKLARI KORUNUYOR
Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekim Yardımcısı ve Hasta Hakları Sorumlusu Dr. Selim Ataman, hasta ve hasta yakınlarının haklarına, azami derecede özen gösterdiklerini söyledi. Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi bünyesindeki Hasta Hakları Birimi’nin, düzenli çalışma prensibi ve sorunların çözümü noktasındaki hassasiyeti dolayısıyla vatandaşın takdirlerini topladığını kaydeden Ataman, en sık karşılaşılan hasta şikayetinin ise, doktorların polikliniklere geç gelmesi yönünde olduğunu bildirdi. Hasta Hakları Birimi’ne, 2009 yılının Ocak ayından bu zamana kadar toplam bin başvuruda bulunulduğunu açıklayan Selim Ataman, bu başvurulardan sadece 845’inin, olay yerinde çözüme kavuşturulduğunu dile getirdi.
//VATANDAŞIN ŞİKAYETİ
Hasta Hakları Birimi’ne, şikayetler kadar, teşekkür, görüş ve önerilerin de iletildiğini belirten Drb Selim Ataman, “Birimimize bırakılan yazılı mesajlar arasında, verilen hizmetlerin kalitesinden ötürü teşekkür ve minnet ifadeleri taşıyanlar da çoğunlukta. Hastalarımızın genellikle yakındıkları konu, doktorların polikliniklere geç gelmeleri yönünde oluyor. Tüm sağlık personelimizi, hastalarımıza en kaliteli sağlık hizmetini vermeleri yönünde uyarıyoruz, fakat bazen hasta sirkülasyonunun yoğun olduğu zamanlar olabiliyor. Bu türlü zamanlarda ufak-tefek aksamalar olsa da, bu sıkıntılar hemen çözüme kavuşturuluyor.” diye konuştu.
//HASTANE SİSTEMİ VE HASTA HAKLARI
Hastanelerin bünyelerinde kurulan Hasta Hakları Birimleri’nin, hastalar tarafından mutlaka değerlendirilmesi çağrısında bulunan Dr. Ataman, bu birimlerin, yönetimle vatandaş arasında bir köprü rolü oynadığına dikkati çekerek, “Hastanedeki sistemin sorunsuz işleyişi, problemlerin tespiti ve çözüme kavuşturulması sürecinde, kuşkusuz bu birimler çok önemli bir görevi yükleniyor. Bu nedenle, hastalarımız, karşılaştıkları en küçük sorunu dahi, bu birimler aracılığıyla yönetime ulaştırmalıdır.” dedi.