6’sı merkezde, 8’i de ilçelerde olmak üzere Erzurum’da toplam 14 hastanede kurulan “Hasta Hakları” birimlerinde eğitim hazırlıkları başladı. Birimlerde görev yapan 50 personel, 8 Şubat’ta başlayacak olan program çerçevesinde hizmet içi eğitime tabi tutulacaklar. Konuyla ilgili olarak bir açıklama yapan İl Sağlık Müdürlüğü Hasta Hakları Koordinatörü ve Yataklı Hastalıklar Şube Müdürü Abdullah Baysal, Sağlık Bakanlığı’na bağlı hastanelerde oluşturulan “Hasta Hakları” birimlerinin, Erzurum’da tam kapasiteyle çalıştıklarını söyledi.
//HASTA HAKLARI BİRİMLERİ
Uygulamanın, çok kısa bir sürede büyük ilgi gördüğünü vurgulayan Baysal, ildeki “Hasta Hakları” birimi sayısının 14’ü bulduğunu kaydetti. Söz konusu birimlerden 6’sının merkezde, 8’inin de ilçelerde oluşturulduğunu anlatan Şube Müdürü Baysal, önümüzdeki günlerde Köprüköy ve Pazaryolu ilçelerinde de “Hasta Hakları” birimlerini oluşturacaklarını bildirdi. Hastanelerin bünyesinde oluşturulan birimlerdeki personellerin, vatandaşa çok daha kaliteli hizmet ulaştırabilmesi için eğitime tabi tutulacaklarını belirten Baysal, “Hasta Hakları birimlerinde görev yapan personellerimiz, 8 Şubat’ta başlayacak ve bir hafta sürecek olan hizmet içi eğitimine alınacaklar. Hastaların, sağlık hizmetleriyle ilgili olarak her türlü sorun ve şikayetlerinin çözüme kavuşturulmasını amaçlayan bu birimlerde, çalışanların eğitilmesiyle birlikte hizmet verimliliği de artırılmış olunacaktır.” diye konuştu.
//EĞİTİM TOPLANTISINA KURUL BAŞKANLARI DA KATILACAK
Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nden 3, Palandöken Devlet Hastanesi’nden 2, Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’nden 3, Nenehatun Kadın Hastalıkları Hastanesi’nden 2 ve Numune Hastanesi’nden de 2 başhekim yardımcısının, Hasta Hakları Kurul Başkanlığı görevini yürüttüklerini söyleyen İl Sağlık Müdürlüğü Hasta Hakları Koordinatörü ve Yataklı Hastalıklar Şube Müdürü Abdullah Baysal, eğitimin, kurul başkanlarını da kapsayacağını dile getirdi.
//KURSİYERLER SERTİFİKA ALACAK
Yıldızkent’teki Eğitim Tipi Sağlık Ocağı’nda verilecek olan eğitimlerin ardından, personele sertifika da verileceğini kaydeden Baysal, “Hasta Hakları” birimlerin işleyişine ilişkin bilgiler de aktardı. Baysal, şunları kaydetti: “Bu birimlerde hasta ve yakınlarının görüş ve şikayeti alınır, başvuru yerinde çözülürse, yerinde çözülen defterine kayıt edilir. Çok acil bir durum varsa çözülmesi yolunda hastane idaresi aynı gün bilgilendirilir. Şikayete maruz kalan hastane çalışanından bilgi istenir. Hastane çalışanı bu bilgiyi en geç 2 gün içinde cevaplandırır.
Taraflar dışında bilgi alınması gereken kişiler varsa onlardan da bilgi istenir. Alınan tüm bilgiler ve belgeler dosya halinde Hastane Hasta Hakları Kuruluna sunulur. Hastane hasta hakları birimine, yapılan başvurular ve toplanan belgeler kurul üyeleri tarafından incelenir. Kurul kararı oy çokluğu ve gizli oylama ile alınır. Kararlar Başhekimliğe iletilir. Şikayet eden ve edilen taraflara da kurul kararı bildirilir.”