GÜNEŞ NE ZAMAN DOĞDU?
ERZURUM: Sayın hocam, okulunuzun tarihçesi ve eğitim kadrosu hakkında okuyucularımızı bilgilendirir misiniz?
SÖNMEZ: “Özel Güneş İlköğretim Okulu 2008–2009 Eğitim- Öğretim yılında yapılan denetim sonucuna göre “Yerleşim Alanında” en başarılı kurum olarak belirlendi. Okulumuzun köklü bir geçmişi var. Erzurum'da özel bir okulun macera olduğunun düşünüldüğü bir zamanda yani 1989 yılında eğitime gönül vermiş bir avuç insanla eğitm ve öğretime başladık. İlerleyen yıllarda açılan özel okullara, kalitesi, misyonu, vizyonu ve başarıları ile öncülük etmiştir. Osmanlı döneminde valilik binası olarak kullanılan tarihi binamız geçirdiği restorasyonlar sonucu şu anki durumuna ulaşmıştır. 2009 - 2010 Eğitim Öğretim yılında 3 idareci, 40 öğretmen ve 11 personel ile Anasınıfı, İlköğretim 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıflar olmak üzere eğitim vermeye devam etmektedir. Mezunlarımızın yaklaşık % 95’i Fen ve Anadolu Öğretmen ve Anadolu Liselerini kazanmışlar ve 2005 yılında 15.997 devlet ve özel ilköğretim okulu içinde 97. sırada yer alarak haklı başarılarını tescillemiştir. Ayrıca okulumuz 2003, 2004, 2005, 2006 ve 2007 yıllarında okul başarı puanları açısından birinciliği elinde bulundurmaktadır. Genellikle başarı olarak nitelendirilen "Sınav Kazanma" okulumuzun amaç değil verilen nitelikli eğitimin doğal sonucudur. Öğrencilerimiz okulumuzdan mezun olurken akademik başarıyı yakalamış ve OKS sınavlarında hedefledikleri okullara girebilmiş, bunun yanısıra hayata ilişkin beceri ve sosyalleşmeyi kazanmış, sporun önemli dallarıyla tanışmış, sorgulayabilen, konulara farklı perspektiflerden bakabilen, kendini ifade edebilen, analitik düşünme yeteneğine sahip bireyler olarak bize veda ederler.
GÜNEŞ İ.Ö’NÜN VİZYONU
ERZURUM: Sayın Hocam, okulunuzun vizyonunu nasıl tanımlıyorsunuz?
ÖZMEN: “Milli Eğitim Temel Kanunu'nda belirtilen Milli Eğitim Genel Amaçları Çerçevesinde" öğrencilerimizi, Milli ve manevi değerlerimizi benimseyen, İnsan haklarına ve evrensel hukuk kurallarına saygılı, Bilgiye ulaşmanın yollarını öğrenmiş, Bilim ve teknolojinin imkânlarından yararlanabilen, Topluma faydalı bir görev alma bilincine ulaşmış
bireyler olarak bir üst yönetime hazırlayan ortam ve imkanları sağlayarak özel
Okullar arasında tercih edilen, nitelikli, ideal sayıda öğrencinin yararlandığı bir kurum olmak”
GÜNEŞ’İN HEDEFİ
ERZURUM: Sayın Sönmez, amaç ve hedeflerinizi nasıl tanımlıyorsunuz?
SÖNMEZ: “Amacımız profesyonellik, çalışkanlık, sorumluluk, verimlilik, sürekli yenilenme ve analitik düşünme esaslarına dayalı bir kurum olarak; yurt içinde ve yurt dışında hizmet verecek olan gelecek kuşakların liderleri bugünün çocuklarını , çağın gereksinimleri doğrultusunda hayata hazırlayarak Türk milletini , çağdaş uygarlığın yapıcı, üretici, seçkin bir ortağı yapmaktır Takım gücüyle hedef ve amaçlarına ulaşmak isteyen özel güneş ilköğretim okulu uluslararası eğitim standartlarına uygun bir şekilde gelişmesine devam ederken, bu yapılanma tarzıyla sadece nitelikli bir eğitimi değil, aynı zamanda yarınlarımız olan gençlerimiz için umut verici pek çok gelişmeyi de hedefliyor . Öncelikle kendisi ve çevresiyle barışık, sağduyulu, başkalarının düşünce ve inançlarına saygılı, inançlı, ulusal ve evrensel değerlerle donanmış, gelişen ve değişen teknolojiyi yaşam biçimi haline getirmiş, üretken, bilimsel düşünen, araştıran, irdeleyen, sorgulayan, kendi kendine karar veren, kararlarının sorumluluğunu taşıyabilen, özgüveni gelişmiş, bağımsız ve özgür bireyler olarak toplumda rol almaya hazır, katılımcı bireyler yetiştirmektir. Eğitim - öğretim, aşağıdaki, ana ilkeler doğrultusunda planlanır, programlanır ve düzenlenir. Milli kültürümüz; örf ve adaletimize bağlı ve öğrencilere, milli ve beraberliği kuvvetlendirici ruh ve irade kazandırılır. Öğretim kurumlarının özellikleri, eğitim öğretim dalları ve amaçları gözetilerek belirlenir. Eğitim- öğretim plan ve programları, ilgili yasal düzenlemelere, bilimsel ve teknolojik esaslara, ülke ve çevre ihtiyaçlarına göre kısa ve uzun vadeli olarak hazırlanıp sürekli olarak geliştirilir.Eğitim ve öğretimde, mevzuat ve imkânlar çerçevesinde, imkân ve fırsat eşitliğini sağlayacak uygulamalara ağırlık verilir”.
'FİKRİ HÜR, VİCDANI HÜR, İRFANI HÜR, NESİLLER YETİŞTİRMEK
ERZURUM: Sayın Sönmez, Özel Güneş İlköğretim Okulu nasıl bir yönetim anlayışı benimsiyor?
SÖNMEZ: “Bilgi toplumunun gereği öğrenen bir kurum olması Kurumun kendine özgü bir vizyon ve misyonun olması , Bilgi toplumunda kurumun ve çalışanların hızlı değişime başarıyla uyum sağlamaları , Modern bir işletme gibi çalışıp öğrenci, veli, personel, öğretmen ve yöneticilerin memnun edilmesi, Çalışanların kendilerini yenileme ve geliştirmelerine imkan sağlayan tatminkar programların olması, Yönetici, öğretmen ve öğrencilerin performans değerlerinin sürekli ölçülmesi, Mevcut kaynakların etkin ve verimli kullanılması, Bilgi toplumunda uluslararası standartlarda ulaşabilmek için öğrenen bir organizasyon alt yapısının olması, Kurum içinde çalışan personel arasında olumlu ilişkileri geliştiren koordinasyonun olması, Kurum personeli arasında paylaşılan zengin ve güçlü bir kültür birikimi meydana getirmek, Yapılan işlerde büyük ölçüde uzlaşma olduğu, eğitim-öğretim konusunda güçlü amaçlar bulunduğu, yöneticinin bir lider olarak görüldüğü, öğretmenlerin rol modellerini oluşturduğu, öğrencilerin sorumluluk duygusu içinde bulunduğu, yönetici ve öğretmenlerin öğrenciler hakkında yüksek beklentiye sahip oldukları, düzenli bir kurum ikliminin bulunduğu, okulda düzenli disiplin ve bütünleşmenin sağlandığı, öğrencilerin temel becerileri kazandıkları, etkili sınıf yönetmenliğinin bulunduğu etkili okulları oluşturmak Toplam Kalite Yönetimi, esaslarına uymak ve başarıyı uygulamak, yüce milletimizin ve insanlık aleminin sürekli değişen ve gelişen beklentilerine cevap verecek 'fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür, nesilleri yetiştirmek için çalışıyoruz.
YABANCI DİL EĞİTİMİ
ERZURUM: Sayın Sönmez, okulunuzun yaz etkinlikleri hakkında bilgi verir misiniz?
SÖNMEZ: Öğrencilerin uzun yaz tatilini verimli bir şekilde değerlendirmeleri için planlanan kursumuz devam ediyor. Dönem sonunda tüm öğrencilere dağıtılan İngilizce Tatil Çalışma Kitapçığının da çözüleceği kursta, öğrenciler ilk gün yapılacak sınavla homojen sınıflarda ders görüyor. Her bir sınıfın öğrencileri, akranları ile kendi seviyelerindeki öğrencilerle ders alıyor..Öğrenciler yıl içerisinde diğer derslerle beraber İngilizce öğreniyor. Bundan dolayı yeteri kadar dil öğrenimine yoğunlaşamıyor. Fakat bu programda her gün 4 saat sadece dil öğrenmeye yoğunlaşacakları için toplam 60 saatte oldukça büyük bir gelişme kaydetmelerini bekleniyoruz. Her gün 2 saat Gramer dersinin yanı sıra 1 saat okuma dersi verilecek. Öğrenciler okuma dersi içerisinde hem dinleme yeteneklerini geliştirme imkânı bulurken hem de kelime dağarcıklarını genişletecek. Ayrıca diyalog ve tartışmalarla konuşma yeteneklerini de artırmış olacaklar. Kalan bir saatlik derste ise öğrenilen konulardan sınav olacaklar. Yıl içinde de bu gibi etkinliklerimiz devam edecek. Spor ve diğer faaliyetlerde de değişik etkinliklere yer veriyoruz. ”
ÖZEL OKULLAR NİÇİN BAŞARILI?
ERZURUM: Sayın Müdür birazda Erzurum’daki eğitim başarı profiline de değinmek istiyorum. Kent eğitiminde alanınıza daha yakın olan SBS ve özel okulların başarı oranını nasıl değerlendiriyorsunuz?
SÖNMEZ: “Erzurum’da sınava giren tüm öğrencilerin sayısı 11.284, sınavda 196 puan barajını geçen öğrenci sayısı 10.638, barajı geçemeyen öğrenci sayısı 646, barajı geçen öğrenciler arasında Erzurum’un ortalaması 312,032’dir. Türkiye genelinde ilk bine giren öğrenci sayımız 11 kişidir. Erzurum’da 400 puanı geçen öğrenci sayısı bin 227 olmuştur.
Puan ortalamaları itibarı ile İspir ve Pazaryolu, merkez ilçelerimizi geçmiştir. Fakat bu ilçelerimizin il genelinde ilk 100’de öğrencileri yoktur. Erzurum’da sınava giren tüm öğrencilerin sayısı 11.284, sınavda 196 puan barajını geçen öğrenci sayısı 10.638, barajı geçemeyen öğrenci sayısı 646, barajı geçen öğrenciler arasında Erzurum’un ortalaması 312,032’dir. Türkiye genelinde ilk bine giren öğrenci sayımız 11 kişidir. Erzurum’da 400 puanı geçen öğrenci sayısı bin 227 olmuştur. Puan ortalamaları itibarı ile İspir ve Pazaryolu, merkez ilçelerimizi geçmiştir. Fakat bu ilçelerimizin il genelinde ilk 100’de öğrencileri yoktur
Puan ortalaması bakımından Erzurum’da ilk dört sırayı geçmiş yıllarda olduğu gibi yine özel okullar aldı. Erzurum’daki özel okulların puan ortalaması 423,702’dir. Erzurum’daki devlet okullarından barajı aşan öğrencilerin puan ortalaması ise 309,322’dir. Erzurum Merkez İlçelerdeki en başarılı devlet okulları ise sırayla; Hava Meydan Kom. 75. Yıl İlköğretim Okulu, Sabancı İlköğretim Okulu, Polis Amca İlköğretim Okulu, Kültür Kurumu İlköğretim Okulu, Yahya Kemal İlköğretim Okulu, Mehmetçik İlköğretim Okulu, Necmettin Karaduman İlköğretim Okulu, Ertuğrul Gazi ilköğretim Okulu, Saltukbey İlköğretim Okulu, 23 Nisan ilköğretim okulu şeklinde devam etmektedirİbrahim Hakkı Fen Lisesi 465 puan ve üzeri,Nevzat Karabağ Anadolu Öğretmen Lisesi 450 puan ve üzeri, Merkez Anadolu Lisesi 435 puan ve üzeri, Ilıca Yavuz Sultan Selim Anadolu Öğretmen Lisesi 425 puan ve üzeri, Mecidiye Anadolu Lisesi 420 puan ve üzeri, Hacı Sami Boydak Anadolu Lisesi 410 puan ve üzeri, Mehmet Akif Ersoy Anadolu Lisesi 400 puan ve üzeri, Erzurum Lisesi 385 puan ve üzeri öğrencileri kabul etmektedir.Türkiye genelinde 8. Sınıf puan ortalamasına göre ilk 200 ün tamamı Özel okullardır. Özel okulların başarılı olmalarının temel sebepleri öğrenci sayılarının az olması, (Türkiye birincisi Bursa Kültür İlköğretim Okulunun Öğrenci sayısı 24, ikinci Özel Bilfen İlköğretim Okulunun 20, üçüncü Özel Yüzyıl Bezci İlköğretim Okulunun 4 öğrencisi bulunmaktadır.), öğrencisi ile ilgilenen veli oranının çok olması ve özel okulların öğrencileri ile birebir ilgilenip takip etmesi şeklinde netleştirilebilir”
Verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkür ederiz.