ERZURUMLU TÜKETİCİ BİLİNÇLENİYOR
Erzurum'da tüketici haklarına yapılan başvuru sayısının her geçen gün arttığı bildirildi.
HAK ARAMA DÖNEMİ BAŞLADI
Erzurum Sanayi Ticaret İl Müdürlüğü Şube Müdürü Turgut Özer, 2005 yılı içinde ilk 8 aylık dönemde müdürlüğe 216 tüketicinin şikayet başvurusu yaptığını belirtti. Yapılan tüketici şikayetlerinden 9'unun incelemesinin devam ettiğini, bir şikayetin de ilgisi nedeniyle başka bir vilayete gönderildiğini aktaran şube müdürü Özer, "Yapılan şikayetlerden 54'ü Tüketici Sorunları Hakem Heyeti tarafından reddedilmiş, 152 şikayet ise tüketici lehine sonuçlandırılmıştır" dedi.
KAPIDAN YAPILAN SATIŞLARLA İLGİLİ ŞİKAYETLER AZALDI
Erzurum'da tüketici bilincinin her geçen gün arttığına işaret eden Özer, şunları söyledi: "Geçmiş dönemlerde özellikle kapıdan yapılan satışlarla ilgili ciddi tüketici sorunlarıyla karşılaşıyorduk. Son dönemlerde bu şikayetlerde ciddi oranda azalma söz konusu. Ancak şimdi de özellikle cep telefonu satışlarıyla ilgili servis sorunlarından kaynaklanan şikayetlerde artış var. Bizler tüketicinin bu sorunları yaşamadan problemlerini mağazalarda çözüme kavuşturmasından yanayız."