ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Taşdemir: ‘Puan farkımızı koruyoruz’
Taşdemir: ‘Puan farkımızı koruyoruz’
Kutlu: ‘Çok kötü bir hakem yönetimi vardı’
Kutlu: ‘Çok kötü bir hakem yönetimi vardı’
Zorlu saha, soğuk hava ve Mustafa Akbaş: 1 - 1
Zorlu saha, soğuk hava ve Mustafa Akbaş: 1 - 1
Tekman yine liste başı
Tekman yine liste başı
Mescitli’de yangın
Mescitli’de yangın
HABERLER>EKONOMİ
20 Eylül 2010 Pazartesi - 06:37

Doğu, Ovit'e yoğunlaştı

Mardin Ticaret ve Sanayi Odası, Rize-Mardin otoyol projesine destek için 15 oda başkanını bir araya getirdi. Toplantıya Mardin ve Rize'nin yanı sıra Erzurum, Bingöl, Muş, Bitlis, Ağrı, Iğdır, Şırnak, Diyarbakır, Mardin, Van, Tunceli, Batman, Siirt ve Hakkari ticaret ve sanayi odaları yönetim kurulu başkanları ile üyeleri katıldı.

Doğu, Ovit e yoğunlaştı

Rize-Mardin otoyol projesi bölge için umut yolu oldu. Ekonomik, sosyal ve siyasi çok önemli kazanımlar sağlayacağına inanılan yaklaşık 450 kilometrelik otoyolun en önemli bölümünü Rize'nin İkizdere ilçesi ile Erzurum'un İspir ilçeleri arasındaki 2600 rakımlı Ovit Dağı Tüneli Projesi oluşturuyor.
Mardin Ticaret ve Sanayi Odası, Rize-Mardin otoyol projesine destek için 15 oda başkanını bir araya getirdi.Rize-Mardin otoyol projesi çalışmalarına bir an önce başlanılması için kamuoyu oluşturmak isteyen Mardin Ticaret ve Sanayi Odası, söz konusu illerin ticaret ve sanayi odası yönetim kurulu başkan ve üyelerini Mardin'de bir araya getirdi. Toplantıya AK Parti Diyarbakır Milletvekili Kutbettin Arzu, AK Parti Mardin Milletvekili Cüneyt Yüksel, Mardin ve Rize'nin yanı sıra Erzurum, Bingöl, Muş, Bitlis, Ağrı, Iğdır, Şırnak, Diyarbakır, Mardin, Van, Tunceli, Batman, Siirt ve Hakkari ticaret ve sanayi odaları yönetim kurulu başkanları ile üyeleri katıldı. Büyük Mardin Oteli'ndeki toplantıda Milletvekili Kutbettin Arzu, hükümet olarak bu konuda üzerlerine düşeceklerini yetirmek için Ankara'da yoğun bir mesai harcayacaklarını söyledi.
//UMUT PROJESİ
Milletvekili Cüneyt Yüksel de, "Bu proje Cumhuriyetimizin 100. yılına kadar tamamlanacak projeler arasına alındı. Rize-Mardin otoyolu sadece Mardin'in Rize'nin bir projesi değil, bir ülke projesidir. Bu yolun ticari anlamının yanında, sosyal ve siyasi bir tarafı var. Bölgelerin bütünleşmesi, insanların kucaklaşması, birbirini tanıyabilmesine zemin hazırlayacağı için Rize-Mardin otoyoluna 'Rize-Mardin Sevgi Yolu' adını koyduk. Yol, oralardaki illerimizi 4-5 saat daha sahile yaklaştırmış olacak. Yani DoğuKaradeniz limanları bir yerde Doğu ve Güneydoğu Anadolu illerinin de limanları olacak. Bu Türkiye'nin ekonomik gelişimi açısından çok önemli. Türkiye'nin en önemli projelerinden biri GAP. Türkiye GAP'ta üretilenlerini bir yerlere satacak. Bunun için de en büyük pazar Rusya Federasyonu. Bu en büyük pazara yakınlık çok önemli. Bunun yanında İran transit taşımacılığı... 20-25 yıl önce İran'ın Avrupa'dan ihracatı Doğu Karadeniz'deki limanlar üzerinden yapılırdı. İran'ın yasaklamasıyla bu sektör kayboldu. Ama şuanda İran Türkiye üzerinden ihracatı serbest bıraktı, bu da çok önemli bir gelişme. Yolumuz ne kadar kısa olur, sınırlara ne kadar kolay ulaşırsak rekabet gücümüz o kadar yükselecek. Bizim o yükleri Doğu Karadeniz limanlarından taşıma şansımız artacak. Bu yolun bittiğini, güneyden kuzeye ve tersine akacak insanları ekonomik olarak düşünün. Türk Cumhuriyetleri, Kafkasya'dan gelen tüm mallar Hatay ve Kilis'ten çıkış yapıyor. Mardin'den çıkış olduğu zaman yol 450-500 kilometre daha kısalıyor. GAP'ın bittiğini düşünün, GAP Türkiye gibi 10 ülkeyi besleyebilecek bir gıda deposu olacak. Burada yetişen ürünleri Rusya Federasyonu, Kafkaslar ve Türk Cumhuriyetlerine ihraç edeceğiz, peki bu yollarla söz konusu ihracatı nasıl yapacağız? Bu yol yapılırsa ihracatı Trabzon ve Rize limanlarından yapacağız" dedi.
//SEVGİ YOLU
Mardin Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mehmet Ali Tutaşı ise, bu yolun ekonominin yanı sıra sosyal ve siyasal alana büyük katkı sunacağını söyledi. Kuşbakışı 450 kilometre uzaklığa sahip olan Rize-Mardin arasında karayolu ulaşımının 12-13 saat sürdüğünü belirten Tutaşı, ''Bu proje ile Ovit yolu yapılacak ve bu yol 5 saate düşecek. Karadeniz insanının yüzde 90'ının bölgeyi görmüşlüğü yok, bizim bölge insanın yüzde 90'nın Karadeniz'i görmüşlüğü yok. Bu engel coğrafi konumdan dolayıdır. Onun için bu projeye çok önem veriyoruz. Burada vekillerimiz de var. Onlardan da hükümet nezdinde bizlere yardımcı olmalarını istiyoruz. Bu 2023 yılında programa alınmış. Bunun daha öne çekilmesi konusunda gayretlerini bekliyoruz. Yolu çocuklarımız, torunlarımız değil, biz görmek istiyoruz. Bizde kullanmak istiyoruz. Bu somut gelişme bizim için çok önemli. Proje ilk defa devletin kayıtlarına girdi. Cumhuriyetimizin 100. yılına kadar tamamlanacak projeler arasına alındı. Rize-Mardin otoyolu sadece Mardin'in Rize'nin bir projesi değil, bir ülke projesidir. Bu yolun ticari anlamının yanında, sosyal ve siyasi bir tarafı var. Bölgelerin bütünleşmesi, insanların kucaklaşması, birbirini tanıyabilmesine zemin hazırlayacak. Bu nedenle 'Sevgi Yolu' adını koyduk" diye konuştu.
Rize Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Ofluoğlu ise, ''Sevgi Yolu'' projesinin bölgeleri yakınlaştıracağını belirterek, yolun tamamlanması sayesinde bu bölgede üretilecek ürünlerin Karadeniz üzerinden ihraç edilme fırsatına kavuşacağını söyledi. Yolun bölgelerin ekonomik kalkınmasına çok büyük katkı sunacağını ifade eden Ofluoğlu, ''Bu yol bölge ve ülke ekonomisine yapacağı katkıların yanında insanlar arasındaki yakınlaşmaya, kaynaşmayı da artıracağına inanıyorum. O yüzden bu yol bir otoyol değil, Sevgi Yoludur. Sevgi yolu, 12 saat olan Rize-Mardin arasını 5-6 saate düşürecek'' dedi.
//TSO’LARDAN ÖVGÜ
Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Galip Ensarioğlu da, Mardin'de sıradan bir toplantı için bulunmadıklarını belirterek, ''Rize-Mardin yolu Güney-Kuzey hattını yakınlaştırarak ticaretimizi geliştirmeye ve refahımızı artmasına vesile olacaktır'' şeklinde konuştu.
Ulaştırma Bakanlığı'nca 2023 yılına kadar tamamlanacak projeler arasına alınan Rize-Mardin otoyolu tamamlandığında Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri, Kafkasya ve Orta Doğu Anadolu üzerinden birbirine bağlayacak. Rize-Mardin otoyolu güzergahı ve çevresinde 15 il bulunuyor. Ekonomik, sosyal ve siyasi çok önemli kazanımlar sağlayacağına inanılan yaklaşık 450 kilometrelik otoyolun en önemli bölümünü Rize'nin İkizdere ilçesi ile Erzurum'un İspir ilçeleri arasındaki 2600 rakımlı Ovit Dağı Tüneli Projesi oluşturuyor. Tünel projesi bu yıl ocak ayında başladı, yılsonuna kadar da projenin tamamlanması planlanıyor. 2011'de ihale edilmesi beklenen Ovit Dağı Tüneli tamamlandığında yaklaşık 12 kilometre uzunluyla Türkiye'nin en uzun tüneli olacak.

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Esnafa pirim borcu müjdesi
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, esnaf ve sanatkarların ve kamuya ...
Erzurum, bütçe açığıyla gündemde..
Yılın ilk 8 ayı itibariyle 69 ilin bütçesi açık, 12 ilin bütçesi fazla ...
ABİGEM Projesine AB onayı
Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası’nın (ETSO), Avrupa Birliği İş Geliştirme ...
 
Velilerin cebi yanacak
İlköğretim ve Ortaöğretimde ders zili bu yıl 20 Eylül 2010 Pazartesi ...
Teşvikte 2010 başarısı
Hazine Müsteşarlığı Ağustos 2010 Aylık Yatırım Teşvik Bülteni yayımlandı. ...
“Af yok, yapılandırma var”
Vergi Dairesi Başkanı Poyraz, vergi borcu bulunan mükelleflerle ilgili ...
 
Tekman Projesi’ne AB onayı
Tekman ilçesinde Ziraat Odası tarafından hazırlanan ‘Tarımda kayıtlı çalışma ...
Zabıta seyyarların istatistiğini çıkartıyor
Erzurum Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanlığı, kent sorunu haline ...
Alışveriş bağımlılığına dikkat
Uzmanlar alışveriş bağımlılığı konusunda vatandaşları uyarıyor. Kişilerin ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Firavun’un Aynasında Kendini Görmek
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Gençlere yol haritası
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Olmak yahut “Kal” kalmak
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
İtibarın Sınırı
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Aileyi Bitiriyorlar, Milleti Yok Ediyorlar
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Erzurum, Vefa ve Kemanî Haydar Telhüner.. -1
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva