Türkiye internetle 1996’da tanıştı ve yaklaşık 35 milyonun üzerinde facebook veya toplumdaki telaffuz biçimiyle “feysbuk” hesabına ulaştı…
Toplumumuz sosyal medyada ortalama 2.5 saat zaman harcıyor…
2018’de Türkiye’de yaklaşık 54 milyon kullanıcıya ulaşılması bekleniyor…
İnsanımız interneti ve sosyal medyayı kullanmakta oldukça mahir gözüküyor…
Ülkemizde “İnternet kullanım oranı” bakımından dünya devlerine yaklaşan bir noktaya gelişi nasıl yorumlamak gerekir?...
Ya gelişmiş ülkeleri yakalıyoruz ve “bilgi toplumu” olma yolunda ilerliyoruz…
Yada interneti “ Çet ve Geyik” için kullanarak sadece vakit geçiriyoruz…
İlk yorumun doğru olması elbette mutluluk verici olurdu.
Acaba öyle mi?...
Bilgi toplumu, sanayi devriminden sonra “temel üretim ve güç faktörü” olarak tanımlanıyor.
Bu durumda sormak gerekir:
Toplumuz ve gençliğimiz interneti kullanarak “bilgi toplumu” mu olma yolundadır?
Yoksa zamanını sosyal medyada “çet” yaparak çarçur eden ve gittikçe sadece bir “klavye toplumu” na mı dönüşmektedir?
???
Kuşkusuz, sosyal internet ağlarını doğru amaca yönelik, verimli ve etkin kullananlar vardır…
Öte yandan,
Sıradan bir arkadaş davetini bile daha yemek bitmeden “vatsap”layanlar,
Hayatın olağan akışı içerisinde en küçük konuşmaları ve gelişmeleri bile paylaşıp üzerinde günlerce konuşup yorum yapanlar,
Albümlerde saklanması ve özel kişilere özel zamanlarda gösterilmesi gereken “an”ları sıcağı sıcağına “feysbuk” mezesi haline getirenler,
Bağımlılık yapan oyunlarla acımasızca zaman öldürenler,
Dili ve insan ilişkilerini yeni kelimelerle yozlaştıranlar,
Toplumun en önemli birimi olan “aile” müessesini kurmak için hayat arkadaşını bile “feysbuk”da arayanlar…
Bir zamanlar nadir ulaşılabilen şeylerin (uçağa binmek veya yurt dışına gitmek gibi) bile sıradanlaştığı dünyamızda, gittiği her yerden “dostlar alışverişte görsün” misalinden “kişisel tatmin amaçlı” paylaşımlar yapanlar…
Henüz Dünya veya Türk klasiklerinden birini bile okumamışken ilk işi “feysbuk”a girip öğrendiği birkaç cümle ile ekonomi, siyaset ve yaşamı tartışanlar gerçekten yararlı ve etkili bilgilere ulaşmak ve paylaşmakta ne kadar mahirdirler?...
???
Sonuç olarak, twitter, facebook veya “feysbuk” gibi sosyal internet ağlarının faydalı amaçlar için bir araç olarak kullanılması tartışma götürmez…Ancak, sosyal internet ağları her şeyi aradığımız, gerçek hayattan uzaklaşarak, bir gün girmezsek kendimizi kötü hissettiğimiz ve “feyz” aldığımız tek alan olmamalıdır.
Facebook , “feyzbuk” haline getirilmemelidir.