Erzurum’da çoğunlukla Atatürk Üniversitesi öğrencilerinin okula gitmek için kullandığı kavşakta meydana gelen ölümlü kazaların ardından bölgeye yapılan üst geçit kullanılmıyor.
8 Mayıs 2008 tarihinde meydana gelen trafik kazasında Atatürk Üniversitesi'nin Çat yolu çıkışında Beyaz Evler önüne yakın kavşakta yolun karşısına geçmeye çalışan üç üniversite öğrencisine, İ.Ö. yönetimindeki 25 FK 911 plakalı minibüs çarpmıştı. Kazada evlerinden okula gitmekte olan Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Doğu Dilleri Bölümü 3. sınıf öğrencisi Saliha Aydın ve Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Coğrafya Bölümü öğrencisi Ertuğrul Eroğlu olay yerinde hayatını kaybetmişti. Kazanın hemen ardından Aziziye Araştırma Hastanesi'ne kaldırılan diğer öğrenci Nafiz Ceyhan ise yapılan müdahaleye rağmen kurtarılamayarak ölmüştü.
ÖĞRENCİLER ÜST GEÇİT İSTEMİŞTİ
Atatürk Üniversiteli üç öğrencinin hayatını kaybetmesinin ardından binlerce öğrencinin katılımıyla yürüyüş yapılarak, “Trafik terörüne” dikkat çekilmişti. Kazanın olduğu kavşağa siyah çelenk bırakılarak, üst geçit yapılması talebinde bulunulmuştu. Bunun üzerine kısa bir süre sonra kazanın meydana geldiği alana üst geçit yapılmıştı.
MAYIS'TA BİR ÖĞRENCİ HAYATINI KAYBETMİŞTİ
11 Mayıs 2015 tarihinde ise Harput Mahallesinden Atatürk Üniversitesi Yurtlar girişine yürüyen 4 üniversite öğrencisi üst geçidi kullanmayıp yoldan karşı tarafa geçmek istedi. Bu sırada hızla gelen bir otomobil, aniden karşıya koşmaya başlayan kız öğrenciye çarptı. Çarpmanın etkisiyle havada uçan üniversite öğrencisi ağır yaralı olarak kaldırıldığı hastanede hayatını kaybetti.
O KAVŞAĞI İHA GÖZLEMLEDİ
2008 yılında 3, 2015 Mayıs ayında ise bir üniversite öğrencisinin hayatını kaybettiği Atatürk Üniversitesi'nin Çat yolu çıkışı Beyaz Evler önüne yakın alanda bulunan kavşağı İHA ekibi gözlemleyerek görüntüledi. 3 öğrencinin ölümünden sonra yapılan üst geçit, yolun karşısına geçmeye çalışan çoğu kişi tarafından kullanılmıyor. Üst geçit yerine alttan geçen çoğunluğu üniversite öğrencisi adeta kazalara davetiye çıkarıyor. Üst geçidin altında sinyalizasyon ışıkları bulunurken zaman zaman hızla gelen ve kavşaktan dönüş yapan araçlar tehlike oluşturuyor.
İHA mikrofonuna neden üst geçidi kullanmadıklarını açıklayan öğrencilerin çoğunluğu aceleleri oldukları ve sınava yetişmek için üst geçidi kullanmadıklarını ifade ederken, bazıları da üst geçidin uzun olduğu ve merdivenlerinin dik olduğu için yorulduklarını belirtti.
Öte yandan 5 dakika içerisinde yaklaşık 50 kişinin kullandığı güzergahta bunlardan 10’unun üst geçitten geçtiği 40 kişinin ise tehlikeli bir şekilde yolun altında karşıya geçtikleri gözlendi.